همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی دهک‌های پایین درآمدی خبر داد و گفت: از این پس حمایت‌های دولت در قالب هدفمندی یارانه‌ها از محل شناسایی دهک‌های پایین صورت خواهد گرفت.

ايسنا نوشت: علی ربیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال مطالعه و بررسی دهک‌های درآمدی هستیم و موضوع حذف دهک‌های پردرامد را در دست بررسی داریم ولی این کار نیاز به بررسی دقیق دارد و باید آثار و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر توان خود را بر روی شناسایی دهک‌های پایین گذاشته‌ایم و نتایج خوبی حاصل شده است به نحوی که مبنای حمایتهای دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها از این پس بر اساس شناسایی و دهک بندی صورت گرفته وزارت کار خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از بهتر شدن وضع اشتغال کشور در سال آینده خبر داد و با اشاره به بودجه ای که از محل هدفمندی یارانه‌ها برای توسعه اشتغال، تولید و کشاورزی در سال آینده اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد: سال آینده با سیاست‌های بهبود فضای کسب و کار و لایحه حمایت از تولید و رشد 4 درصدی صورت گرفته در بخش‌های اقتصاد نتایج خوبی به دست آید.

ربیعی گفت: در کنار اختصاص هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به اشتغال و توسعه بنگاههای کوچک و متوسط، امسال 280 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز اختصاص یافته و در بخش صنعت بیش از 60 درصد تسهیلات به سرمایه در گردش تزریق شده است.

وی از اشتغال، خروج از رکود و تقویت تولید به عنوان اولویتهای اساسی دولت یازدهم نام برد و گفت: یکی از کارهایی که برای تحرک بخشی به اشتغال در دستور کار قرار داده‌ایم تقویت نظام کارآفرینی در بنگاه‌های کوچک و متوسط است و متعقدیم در این بخش می توان اشتغال زیادی ایجاد کرد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی 95 درصد اشتغال ما در بنگاه‌های کوچک و متوسط و خرد ذکر کرد و گفت: بیشترین حجم اشتغال کشور در این بنگاه‌ها نهفته است اما برای تحرک بخشیدن و پاسخ دادن به نیازهای اشتغال نمی‌توانیم منتظر رخ دادن رشد بزرگ باشیم و باید از ظرفیت این بنگاه‌ها استفاده کنیم.

ربیعی با بیان اینکه هر یک درصد شغل بیش از 110 هزار شغل ایجاد می کند، تصریح کرد: برای کشوری که در شرایط رکود تورمی بوده و با بیکاری تلنبار شده مواجه است، مداخله دولت برای ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک حیاتی است چون این بنگاه‌ها در اثر رکود و تورم به سرعت از هم می‌پاشند و اگر بخواهیم ایجاد اشتغال کنیم باید با سرعت در این بنگاهها متمرکز شویم.

وی در پایان از ارائه ایده تشکیل بانک تخصصی به منظور حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط خبر داد.

کد خبر 282601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha